Monday, September 17, 2007

Knowledge ပညာ

Knowledge ကို ပညာလို. အမ်ားအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုၾကပါတယ္။ ပညာဟုဆိုရာတြင္ ပံုမွန္သင္ယူမွဳ ျဖင့္တက္ေျမာက္ေသာ ပညာ(အတန္းပညာေရး) ကိုသာမက ပံုမွန္သင္ယူမွဳ ျဖင့္မဟုတ္ဘဲ တက္ေျမာက္တဲ့ပညာ (ပတ္၀န္းက်င္နီးစပ္မွဳ၊ မိ႐ိုးဖလာလုပ္ငန္း) စတဲ့ကၽြမ္းက်င္ တက္ေျမာက္မွဳ မွန္သမွ်ကို ပညာဟုအဓိပၸါယ္ သတ္မွတ္ေစလိုပါတယ္။ အတန္းပညာသင္ယူတက္ေျမာက္သူေတြမွ ပညာတက္မဟုတ္ပါ၊ ပံုမွန္သင္ယူမွဳျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ၊ နီးစပ္မွဳ၊ လုပ္ငန္းအေတြ.အၾကံဳနဲ. ကၽြမ္းက်င္တက္ေျမာက္ လာခဲ့ၾကသူအားလံုးကိုလည္း ပညာတက္ဟု ပင္ ေခၚဆိုသမုတ္ ရေပမည္။ ေကာက္စိုက္သမေလး တစ္ဦးကို ပညာတက္မဟုတ္ဖူးလို. သင္သက္မွတ္မယ္ ဆိုရင္ သင္သူ.ေနရာ အစား၀င္ၿပီး ၁ နာရီလုပ္ၾကည့္ဖို. မေျပာနဲ. ပ်ိဳးပင္ကိုကိုင္ၿပီး ေျမႀကီးထဲ ဘယ္လို၀င္ေအာင္ထည့္ရမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ ၍ ပင္ရမည္မထင္ပါ။ ဒီလိုပါဘဲ သင္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းကိုလည္း သူစဥ္းစားဖို. မေျပာနဲ. ၾကားဖူးခ်င္မွေတာင္ၾကားဖူးေပမည္။ သို.ရာတြင္ အားလံုးသည္ မိမိ ကၽြမ္းက်င္ တက္ေျမာက္မွဳ ႏွင့္ မိမိ သင့္ေတာ္ရာလုပ္ငန္းခြင္မွာ အသံုးျပဳႏိုင္ ၾကသည္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ပညာအဆင့္ေတြ အေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ဒီအဆင့္ေတြကိုေတာ့ ဆရာေက်ာ္၀င္း က စိုးေအာင္ေမးျမန္းသည့္ KYAW WIN'S SKETCH မွာအဆင့္သံုးဆင့္နဲ. ႐ွင္းျပသြားပါတယ္။ ပထမအဆင့္က ႐ွိၿပီးသားပညာ ေတြကိုအသံုးခ်တာ။ ဒီအဆင့္မွာ Knowledge worker ကအဓိကေပါ့။ ေနာက္တစ္ဆင့္ ေရာက္ေတာ့ ပညာအသစ္ေတြ ဖန္တီးယူတာ။ ဒီအဆင့္မွာ Knowledge creator ကအဓိက။ အခုေတာ့ ပညာေတြ မ်ိဳးစပ္ႏိုင္ေအာင္ ဖလွယ္ၾကတဲ့အဆင့္။ Knowledge shareing လို.ေခၚတယ္။ ဒီမွာေ႐ွ.ေရာက္ လာတာက open source သမားေတြ။ 'တံခါးဖြင့္စူးစမ္း႐ွာေဖြသူေတြ' ေပါ့ဗ်ာ။ ဖြံ.ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံေတြမွာ ဒီအဆင့္ေရာက္ေနၿပီ။ အထက္က ဆရာေက်ာ္၀င္း ေျပာတဲ့အတိုင္း ေဖၚျပထားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာေျပာတဲ့ ပထမအဆင့္မတိုင္မွီမွာ ပညာေတြကိုမွတ္သား႐ံု မွတ္သားတဲ့ Knowledge store ဆိုတဲ့ အဆင့္မ်ား႐ွိ ေလဦးမလားလို. .............
technorati

No comments: